התקשר עכשיו לקבלת ייעוץ חינם
רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור - עוזרים לכם לבחור ולקבל את השירות הטוב ביותר לפרסום, יחסי ציבור, קידום אתרים, שיווק דיגיטלי וניהול קמפיינים
חייגו: 052-2508109

בני מוכתר – בני מוכתר – המלצת טיול לאיטליה

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום ראשון

הנחיתה

נחתנו בשדה התעופה בורונה, לקחנו את הרכב ישירות מהשדה ונסענו לבית המלון בו נשתכן, מרחק של 20-30 דקות מהשדה, על מנת להפקיד את המזוודו. בית המלון נקרא Hotel parchi del Garda והוא ממוקם באיזור הדרום מזרחי של האגם. מקום מושלם (!!!) כבסיס יציאה לכל המקומות באיזור. המלון קרוב מאוד לפארקי השעשועים ולעיירות רבות בסביבה. לקחנו שני חדרים צמודים המשקיפים לחלקו הפנימי של המלון (הוא בנוי כעין טבעת לא סגורה) לגינה ותעלות מים. מומלץ להכנס לאתר המלון להתרשמות. הוא שקט ונקי ואנחנו ממליצים עליו בחום!!!

מיד לאחר הפקדת המזוודות נסענו לעיירה שנקראת Lasize (מרחק של חמש דקות מהמלון) שם טיילנו בעיר העתיקה, בסמטאות היפות המובילות לאגם ואכלנו ארוחת צהריים במסעדה קטנה ה”יושבת” קרוב לשפת האגם. בעיירה הזאת התחלנו גם את מסע אכילת הגלידה האיטלקית המפורסמת והכל כך טעימה…הבן שלנו התמכר לאחד הדוכנים לגלידות עד כדי כך שמהלך השבוע שהיינו חזרנו לעיירה זאת מספר פעמים ולו רק על מנת לתת לו את העונג לטעום עוד טעם לא מוכר של הגלידה מהמקום הספציפי והנהדר הזה.

לאחר שמיצינו את השיטוט ב Lasize חזרנו למלון, שם החדרים כבר היו מוכנים, על מנת לנפוש קצת בבריכה המקסימה של המלון. הבריכה עשויה אבן, בנויה באופן לא סימטרי ונראית בכללותה טבעית לחלוטין. הילדים נהנו מהעובדה שהבריכה היתה פרטית לחלוטין וחוץ מאיתנו לא היה שם אף אחד. השקט המוחלט הנדרש להתחיל את החופשה.

אחרי מנוחה קצרה הלכנו למופע האבירים, עליו הדעות חלוקות. בתקופה שלנו היה רק מופע אחד בערב (ולא שניים כמו בעונת השיא). השפה היא איטלקית בלבד אבל לא צריך להיות גאון גדול על מנת להבין את העלילה.ישנם ארבעה אבירים שמתחרים על ליבה של נסיכה והקהל כולו נחלק לארבע גם כן. האולם לא היה מלא ואין ספק שזה מעט פגע בהנאה אבל בסך הכל היה נחמד. האוכל היה טעים מאוד והוא נאכל עם הידיים. בנוסף לאורך כל המופע יש לעודד את האביר בקריאות, מחיאות כפיים וכו’. ילדים קטנים משתפים פעולה נהדר בנושא. האביר שלנו לא ניצח אומנם אבל החוויה הכללית היתה חיובית. סיימנו את היום עייפים וחזרנו לישון.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום שני

יום שני – תצפית מהר מונטה באלדו וגרדלנד

התעוררנו בבוקר ואחרי ארוחת בוקר טעימה מאד במלון, בגינה הצמודה לחדר האוכל, נסענו לכיוון מונטה באלדו ליד העיירה מלציזנה. שם לקחנו רכבל ועלינו לגובה של כ – 2 ק”מ. העליה ברכבל הינה אטרקציה בפני עצמה שכן בזמן העליה הקרון מסתובב על צירו ולכן אין להלחץ ולתפוס מקום שכן כולם נמצאים בסופו של דבר מול הנוף…בראש ההר הנוף שנשקף משם הוא עוצר נשימה. כל אגם גארדה פרוש מתחתינו ומסביבנו רק הרים ירוקים ושקט מוחלט. טיילנו במסלולים מסודרים בראש ההר עם הנוף היפהפה הזה וישבנו שם לצפות באנשים שקפצו מההר עם מצנחי רחיפה. מרהיב!!! אסור להחמיץ!!!

למרות מזג האוויר הנעים ששרר למטה רצוי להביא משהו חם ללבוש למעלה כיון שבגובה רב כזה קריר קצת יותר. אצלנו הראות היתה נפלאה, אך כדאי לברר לפני שמגיעים לאיזור מהם תנאי הראות.

לאחר מספר שעות של שהיה ירדנו חזרה ברכבל לעיירה המקסימה מלציזנה. שם אכלנו ארוחת צהריים ושוטטנו ברחובות העיירה הציורית.

משם חזרנו ונכנסנו לפארק האטרקציות האולטימטיבי – גארדה לנד. הגענו בשעות אחר הצהריים (בסביבות 17:00) ונשארנו עד לסגירה (בסביבות 23:00). תמרנו בין הרצונות של הילדים…אלה שאוהבים קצת אקסטרים ואלה שבכלל לא. באנו ממוקדים לפני וידענו על אילו מתקנים אנחנו רוצים לעלות ועל איזה אנחנו מוותרים מראש, לכן הביקור בפארק היה יעיל ביותר. לא לוותר!!!

בסיום הביקור בפארק חזרנו למלון. היה יום ארוך אך מאד מהנה. הילדים היו סחוטים ונרדמו מיד.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום שלישי

יום שלישי – פסצ’יארה

לאחר היום הארוך שהיה אתמול הרשנו לעצמנו לקחת אתנחתה ולתכנן יום מעט יותר רגוע…

במקור רצינו להגיע לעיירה סירמיונה עליה שמענו רבות ונאמר לנו שאסור להחמיץ אותה. נסענו לכיוון אך כאשר התקרבנו הבנו שלא הגענו ביום מתאים. מסתבר שביום שבת בכלל לא נותנים לרכבים להתקרב לעיירה והחניה רחוקה קילומטרים משם…ויתרנו ופנינו חזרה לעיירה שקרובה מאוד למלון הנקראת פסצ’יארה.

העיירה קטנה וחמודה. העברנו שם מספר שעות בשיטוט, בית קפה וקצת קניות. לאחר מכן חזרנו למלון להתארגנות לנסיעה לחוף הסירנות. החוף המקסים הזה נמצא בדרך למונטה באלדו. זהו חוף מסודר עם מדשאות, שולחנות פינג-פונג ומשחקים לילדים. אבל גולת הכותרת זה האגם הנקי והצונן שקיבל את פנינו. המקום מאד שקט, יש בו כסאות נוח ואנחנו שהינו שם כל אחר הצהריים. מומלץ!!!

לקראת הערב פנינו וחזרנו למלון דרך העיירה גארדה. באותו יום היה שם שוק על הטיילת לצידו של האגם. אומנם הם היו לקראת סגירה אך היה נחמד לטייל, למרות שבמקור לא תכננו להכנס לשם.

כפי שציינתי…היום הזה היה הרבה יותר רגוע ונהנינו מכך ש”הורדנו הילוך”.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום רביעי

יום רביעי – היעד ורונה

קמנו רעננים לנסיעה לורונה, העיר של האוהבים המיתולוגיים – רומיאו ויוליה. הגענו לורונה בסביבות השעה תשע וחצי. נכנסו לאיזור התיירותי דרך שער מובנה גדול ויפה ומשם שוטטנו בסמטאות מרובות החנויות בדרך למרפסת של יוליה. הגענו למרפסת אך קודם עברנו דרך סמטה צרה שקירותיה מכוסים הצהרות אהבה בציורים וכתובות גרפיטי. איזור המרפסת קטן מאד, ולמעשה מדובר במעין גינה פנימית מרוצפת שבמרכזה עומד פסל של יוליה ומעליה המרפסת המפורסמת, שעליה לכאורה עמדה יוליה בסיפור הידוע.

האמת…מעט מאכזב. את הילדים זה לא עניין בכלל.

פנינו בדרך חזרה ונכנסנו לארנה. לוותר!!!!

הילדים כבר היו חסרי סבלנות וביקשו לחזור לבריכה במלון. חזרנו לרביצה מסביב לבריכה… וזה שיפר את היום והעלה את מפלס מצב הרוח שלהם.

בערב, היתה בקשה חוזרת להגיע שוב ללאציזה לגלידריה המפורסמת מהיום הראשון. כיון שהיינו במרחק קצר כל כך משם, נסענו ופינקנו את עצמנו בגלידה באיכות באמת טובה באופן מיוחד.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום חמישי

יום חמישי – ונציה

קמנו מוקדם והתארגנו לנסיעה מעט ממושכת (כשעתיים) על הכביש המהיר לונציה. התכנון היה להיות שם בשעה תשע וחצי לכל המאוחר,גם כדי לא להתקע בפקקים בכביש וגם כדי להקדים את המוני האנשים שצפויים להגיע לעיר.

לכן, קמנו מוקדם מאד ובשעה שבע וחצי כבר היינו לבושים ואחרי ארוחת הבוקר. יצאנו לדרך ונסענו כל הזמן על הכביש הראשי, שבו היו המוני משאיות. הגענו לעיר וחנינו בחניון בכניסה לונציה. מהחניון הלכנו רגלית לתוך העיר. מהר מאוד נגלות לפנינו התעלות המפורסמות והגונדולות. המראה מרהיב.

הלכנו דרך הרובע היהודי, הגטו שהיה בעיר, בית הכנסת ומשם דרך הסמטאות שמשופעות בתעלות קטנות וגשרים ציוריים כאשר הכיוון הכללי היה הכיכר הגדולה כיכר סאן מארקו שם מצויה בזיליקת סאן מרקו. עברנו דרך גשר הריאלטו והגענו עד לקצה המשקיף על האי שממול הכיכר.

בדרך כמובן שקנינו מזכרות, עצרנו בחנות של מגנום שם כל ילד יכול להרכיב לעצמו את הארטיק שהוא רוצה ולשים עליו איזה ציפויים שמתחשק לו. ממש ארטיק בהזמנה אישית. נחמד לילדים…

ההליכה בונציה היא מרובה. אין אפשרות אחרת להתנהל בעיר אלא אם כן לוקחים גונדולה עם מחירים מופקעים!!!. כדאי להגיע עם נעלי ספורט טובות.

בנוסף, רצינו לנשנש משהו לפני חזרתנו. ישבנו בבית קפה הזמנו שתי פיצות ובקבוקי מים ונדהמנו מהמחירים. הפיצה מגיעה בגודל של פחות מצלחת מנה ראשונה. בקושי הספיק לבן אדם אחד. ממש לא הסטנדרטים של הארץ ומחיר בקבוק מים היה 45 ₪. כמובן שלא שבענו אך הבנו שיש להתרחק לכיוון היציאה ולחפש מקום אחר לאכול.

אחרי שוטטות של שעות בהן הילדים כבר היו מותשים חזרנו למלון וכולנו שמחנו לגלות שיש עוד שעה להיות בבריכה לפני סגירתה.

אנחנו המבוגרים נהנינו בונציה אך הילדים הגדירו את היום הזה כיום הכי חלש.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום שישי

יום שישי – סרמיונה וקולה

סוף סוף הגיע היום להיות בסירמיונה. עיירה מקסימה בדרום האגם, מרחק של כעשרים דקות עד חצי שעה מהמלון. לא ניתן להיכנס עם כלי רכב לאיזור העיר העתיקה והפעם חנינו בחניה שצמודה לכניסה לעיר. הלכנו ראשית למצודה בכניסה לעיר. ניתן לטפס לראש המצודה ממנה נשקף נוף מהמם של העיירה, האגם והמצודה. הסיור עצמו לוקח עד שעה והוא עצמאי לחלוטין כך שאין הגבלה כמה זמן נשארים שם. פנינו להמשך שיטוט בסירמיונה בסמטאות השונות תוך כדי אכילת גלידה. הבן אמר שהיא טעימה אבל לא כמו זאת בלאציזה.

ישבנו לאכול ארוחת צהריים איטלקית טיפוסית (פסטה ורביולי…) במסעדה השוכנת ממש מעל קו המים. כל האגם פרוש לפנינו…

חזרנו למלון לבריכה עד לסגירה ואז התארגנו ליציאה לפארק המים התרמיים בקולה. העיירה קולה נמצאת במרחק של עשר דקות נסיעה מהמלון ושם נמצא פארק מים ענק ובו יש שתי בריכות תרמיות גדולות עם מזרקות. המיוחד שם זאת העובדה שהמים חמים ומאוד נעימים. לכן בחרנו לשהות שם בערב עד הלילה. בשתי הבריכות ישנם זרמים כמו ג’קוזי ובבריכה הגדולה עם המזרקה יש מערה שהכניסה אליה מוסתרת במעין מפל מים. מאוד מיוחד!!. ארוחת ערב ניתן לאכול במקום במסעדה המקומית ואפילו היה משביע.

חזרנו למלון בשעת לילה והתארגנו לשינה.

בני מוכתר יומן מסע באיטליה יום אחרון

יום אחרון פארק מים וטיסה ביתה

היום האחרון תמיד חייב להיות יום שיא בטיול כיוון שמטבע הדברים זה היום שיהיה הכי זכור לילדים ויתן טעם של עוד…

החלטנו מראש שביום האחרון נלך לפארק מים. מגלשות…בריכות…אבובים. הפארק מתוכנן קצת בצורה מבלבלת ולמי שלא מקומי (כמונו) לוקח זמן להבין מאיפה נכנסים לכל מתקן ואיפה יוצאים.

יש תורים לכל דבר, מה שפגם קצת בחוויה, אבל בסופו של דבר הצלחנו לעלות על כל מה שרצינו אפילו יותר מפעם אחת.

לצד מתקנים מוכרים כגון בריכת גלים (הבנות מאוד התלהבו) ומגלשת אבובים, יש שם מתקנים מיוחדים שלא ראינו בפארקים אחרים כגון גלישה עם מזרון בתוך המגלשה, מגלשה חשוכה לחלוטין אבל מאוד ארוכה ומגלשה גבוהה שבראשה יש מעין הר געש ובזמן הטיפוס למעלה שומעים את “הרעם המתגלגל בהר” ואז בסוף יש התפרצות של להבת אש ענקית מלוע ההר אותה ניתן לראות מכל מקום בפארק.

סיימנו את ביקורנו בפארק וחזרנו למצות עד תום כל רגע אפשרי בבריכה המקסימה של המלון.

התלבשנו לקראת הטיסה בשעת לילה ונסענו בסביבות השעה שבע וחצי לכיוון שדה התעופה.

זהו…נגמר הטיול

הטיול הוכתר כהצלחה. נהנינו מאד מהשהייה יחד כולנו.

כל הזכויות שמורות ל -ronenhillel.co.il . אין לעשות כל שימוש בתוכני האתר ללא אישור. .