מה שחשוב לדעת

דפנה תייר היא יועצת חינוכית-התפתחותית מובילה בישראל המתמחה בגמילה מחיתולים באמצעות גישת "הסמכות ההורית המיטיבה". בניגוד לגישות מסורתיות, דפנה מציעה להתחיל בגמילה מוקדמת (מגיל שנה וחצי) כשההורים מובילים את התהליך בתקיפות ורגישות, ללא המתנה ל"בשלות". מחקריה וניסיונה הרב הביאו לפיתוח שיטה יעילה המאפשרת לילדים להיגמל בהצלחה בזמן קצר יותר.

דפנה תייר - מומחית מובילה לגמילה מחיתולים

מי היא דפנה תייר – הכירו את המומחית המובילה לגמילה מחיתולים

דפנה תייר נחשבת לאחת המומחיות המובילות בישראל בתחום הגמילה מחיתולים והתפתחות ילדים. כיועצת חינוכית-התפתחותית, היא פיתחה גישה חדשנית לטיפול בקשיים בעשיית צרכים אצל פעוטות וילדים, תוך שילוב ידע תיאורטי נרחב עם ניסיון מעשי עשיר. הייחודיות של דפנה תייר באה לידי ביטוי באופן שבו היא מאתגרת את הפרדיגמות המסורתיות בתחום הגמילה, ומציעה להורים כלים פרקטיים המבוססים על מחקר ופרקטיקה.

דפנה תייר השלימה תואר שני (M.A) בהצטיינות בחינוך והתפתחות הילד מאוניברסיטת בר-אילן, כאשר התזה שלה התמקדה בחקר בעיות בגמילה מחיתולים. עבודת המחקר המעמיקה שלה היוותה בסיס לפיתוח הגישה הייחודית שהיא מיישמת היום, ושזוכה להכרה רחבה בקרב אנשי מקצוע והורים כאחד.

בשנים האחרונות, דפנה תייר הפכה לשם דבר בתחומה, וזאת הודות ליכולתה לשלב ידע אקדמי עם אמפתיה ורגישות לצורכי הילדים וההורים. היא מספקת ייעוץ פרטני וקבוצתי להורים המתמודדים עם אתגרי הגמילה, ומעבירה סדנאות והרצאות למגוון קהלים – החל מהורים ועד לאנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך. גישתה המקיפה לגמילה מחיתולים היא חלק בלתי נפרד מתפיסתה החינוכית הכוללת, המתמקדת בפיתוח עצמאות ומסוגלות אצל ילדים.

נקודת מבט מקצועית

אצלנו ברונן הלל, אנו מזהים את החשיבות של מומחים כמו דפנה תייר בהנגשת ידע מקצועי להורים. המחקרים מראים שגישה מובנית ועקבית לגמילה מחיתולים לא רק מקצרת את משך התהליך, אלא גם מפחיתה את הלחץ והחרדה אצל הורים וילדים כאחד. מומחיות כמו זו של דפנה מדגישה את החשיבות של הדרכה מקצועית בצמתים התפתחותיים משמעותיים בחיי הילד.

הגישה הייחודית של דפנה תייר – "הסמכות ההורית המיטיבה" בגמילה מחיתולים

במרכז גישתה של דפנה תייר עומדת תפיסת "הסמכות ההורית המיטיבה", המהווה שינוי פרדיגמה בכל הנוגע לגמילת ילדים מחיתולים. בניגוד לגישות מסורתיות הממליצות להמתין לסימני "בשלות" אצל הילד, דפנה תייר מאמינה שהובלה הורית נכונה היא המפתח להצלחת תהליך הגמילה.

הגישה שפיתחה דפנה תייר מעודדת התחלת תהליך הגמילה בגיל צעיר יחסית, החל מגיל שנה וחצי, ללא צורך בהמתנה ארוכה לסימנים שונים של מוכנות. היא מבססת את גישתה על ממצאי מחקרים המראים שילדים בגיל זה נמצאים בשלב התפתחותי המאפשר למידת מיומנויות חדשות, כולל שליטה בסוגרים.

"הסמכות ההורית המיטיבה" משמעותה שההורים הם אלה שמובילים את התהליך באופן ברור, עקבי וסמכותי, אך בד בבד מגלים רגישות, אמפתיה וסבלנות כלפי הילד. הגישה שדפנה תייר מציעה מבוססת על האיזון העדין בין הובלה הורית לבין כבוד והקשבה לצורכי הילד.

מה שמייחד את גישתה של דפנה תייר הוא הדגש על היבטים רגשיים וחברתיים בתהליך הגמילה. היא רואה בגמילה לא רק תהליך טכני של הפסקת השימוש בחיתולים, אלא הזדמנות להעניק לילד תחושת מסוגלות, עצמאות וביטחון עצמי, תוך חיזוק הקשר ההורי-ילדי.

ספרה של דפנה תייר: "היענות לצרכים" – מהפכה בגישת הגמילה המוקדמת

ספרה הפורץ דרך של דפנה תייר, "היענות לצרכים", מציג את משנתה הסדורה בנושא גמילה מחיתולים ומהווה אבן דרך בשינוי התפיסה בתחום. הספר, שזמין בדפוס ובמכירות מקוונות, הפך לכלי עזר חיוני עבור הורים רבים המבקשים להתמודד עם אתגרי הגמילה באופן מושכל ויעיל.

בספרה, דפנה תייר מציגה את המודל הייחודי שפיתחה, המשלב בין תיאוריה התפתחותית לבין פרקטיקות יומיומיות. היא מפרטת את עקרונות "הסמכות ההורית המיטיבה" ומסבירה כיצד ליישם אותם בתהליך הגמילה, תוך התאמה לאופי הספציפי של כל ילד ולדינמיקה המשפחתית.

אחד החידושים המרכזיים בספרה של דפנה תייר הוא ההתייחסות לגמילה מוקדמת, מגיל שנה וחצי, גישה המאתגרת את התפיסה הרווחת הממליצה להמתין לגילאי שנתיים עד שלוש. לפי תייר, ההמתנה לסימני "בשלות" עלולה לפעמים להוביל לעיכובים מיותרים בתהליך ולהקשות על הגמילה בשלב מאוחר יותר.

נתונים חשובים

  • 85% מהילדים שהוריהם יישמו את שיטת דפנה תייר נגמלו בהצלחה תוך 3-4 שבועות
  • ילדים שהתחילו בתהליך הגמילה בגיל 1.5-2 סיימו את התהליך בממוצע 30% מהר יותר מילדים שהתחילו בגיל 3
  • 72% מההורים שיישמו את עקרונות "הסמכות ההורית המיטיבה" דיווחו על ירידה משמעותית ברמות הלחץ והחרדה במהלך תהליך הגמילה
  • יותר מ-90% מהילדים שנגמלו בשיטתה של דפנה תייר הצליחו להשיג שליטה מלאה בסוגרים בשעות היום תוך 2 חודשים

בספרה, דפנה תייר מתמודדת עם מיתוסים נפוצים סביב גמילה מחיתולים ומציעה תובנות חדשות המבוססות על מחקר וניסיון קליני. היא מדגישה את חשיבות היענות אמיתית לצורכי הילד, אך גם את תפקידם המרכזי של ההורים בהובלת התהליך. הספר מלווה בדוגמאות מהשטח, תיאורי מקרה ופתרונות מעשיים לבעיות נפוצות, מה שהופך אותו למדריך שימושי במיוחד.

מהי הגישה הייחודית של דפנה תייר לגמילה מחיתולים?

הגישה הייחודית של דפנה תייר לגמילה מחיתולים מבוססת על 'הסמכות ההורית המיטיבה'. גישה זו מציעה גמילה מוקדמת (מגיל שנה וחצי) כאשר ההורים מובילים את התהליך בתקיפות אך בסבלנות, ללא המתנה ל'בשלות' הילד. הגישה משלבת עקרונות חינוכיים והתפתחותיים שפותחו על בסיס מחקר אקדמי ושנים של ניסיון מעשי, ומתמקדת בהיענות לצרכים הרגשיים של הילד תוך כדי הובלת תהליך הגמילה באופן יעיל ומותאם.

המחקר והתיאוריה מאחורי עבודתה של דפנה תייר

עבודתה של דפנה תייר נשענת על בסיס מחקרי איתן שפותח במסגרת לימודיה האקדמיים ומחקריה בתחום התפתחות הילד. התזה שלה לתואר שני, שעסקה בבעיות בגמילה מחיתולים, היוותה תשתית מדעית למודל שפיתחה בהמשך. דפנה תייר שילבה בעבודתה תיאוריות מתחומי הפסיכולוגיה ההתפתחותית, החינוך, והנוירולוגיה ההתפתחותית.

במחקריה, דפנה תייר בחנה את הקשר בין סגנונות הוריים לבין הצלחה בתהליכי הגמילה, וזיהתה את המרכיבים הקריטיים המשפיעים על התהליך. היא מצאה שסמכות הורית ברורה, המשולבת עם רגישות והיענות לצרכים רגשיים, מובילה לתוצאות המיטביות ולחוויית גמילה חיובית יותר עבור הילד וההורים.

חידוש משמעותי נוסף במחקריה של דפנה תייר הוא ההתייחסות לגיל המיטבי להתחלת הגמילה. בעוד שהגישה המקובלת ממליצה להמתין לסימני "בשלות" ספציפיים, המחקרים שערכה מראים שילדים צעירים יותר, בגילאי שנה וחצי עד שנתיים, מסוגלים לרכוש מיומנויות שליטה בסוגרים בהינתן הדרכה מתאימה והובלה הורית ברורה.

קריטריון הגישה המסורתית גישת "הסמכות ההורית המיטיבה" של דפנה תייר
גיל התחלת הגמילה 2-3 שנים, כשהילד מראה סימני "בשלות" החל מגיל שנה וחצי, ללא המתנה לסימנים ספציפיים
מוביל התהליך הילד מוביל את התהליך בקצב שלו ההורים מובילים את התהליך בצורה ברורה וסמכותית
התייחסות ל"תאונות" חלק טבעי מהתהליך, יש להימנע מתגובה שלילית הזדמנויות למידה, מתן משוב ברור אך לא ביקורתי
שימוש בתגמולים מומלץ לתגמל הצלחות כדי לעודד מוטיבציה חיזוקים חיוביים משולבים במסגרת ברורה של ציפיות
גישה לרגשות הילד המתנה עד שהילד מוכן רגשית לתהליך ליווי רגשי תומך תוך כדי הובלת התהליך
משך זמן הגמילה תהליך הדרגתי שעשוי להימשך חודשים רבים תהליך אינטנסיבי יותר שבדרך כלל מסתיים תוך שבועות ספורים
מעורבות הורית תמיכה ועידוד, אך הימנעות מיוזמה או לחץ מעורבות אקטיבית, הנחייה ברורה והובלת התהליך

דפנה תייר מדגישה בעבודתה את חשיבות ההבנה של תהליכים נוירולוגיים בהתפתחות הילד ואת השפעתם על יכולת השליטה בסוגרים. היא מתייחסת לחלון ההזדמנויות ההתפתחותי שקיים בגיל הרך, ולאופן שבו הוראה נכונה בתקופה זו יכולה להביא לתוצאות אופטימליות. המודל שלה לוקח בחשבון גם היבטים תרבותיים וחברתיים בתהליך הגמילה, ומציע התאמה לקונטקסטים משפחתיים שונים.

טיפים מעשיים מדפנה תייר להורים המתמודדים עם אתגרי הגמילה

מתוך שנות הניסיון העשיר שלה, דפנה תייר מציעה מספר טיפים מעשיים להורים המתמודדים עם תהליך הגמילה מחיתולים. טיפים אלה משקפים את הגישה הייחודית שלה ומסייעים להורים ליישם את עקרונות "הסמכות ההורית המיטיבה" בפועל:

באיזה גיל מומלץ להתחיל בגמילה מחיתולים לפי דפנה תייר?

לפי דפנה תייר, ניתן להתחיל בתהליך הגמילה מחיתולים כבר מגיל שנה וחצי, בניגוד לגישות מסורתיות המציעות להמתין לסימני 'בשלות' בגילאי שנתיים עד שלוש. מחקריה מראים כי ילדים צעירים יותר מגיבים היטב לתהליכי למידה מובנים, והגמילה המוקדמת מאפשרת לפתח עצמאות ומיומנויות שליטה מוקדם יותר. עם זאת, דפנה מדגישה כי הגיל המדויק תלוי גם בגורמים אישיים, ומציעה התאמה אינדיבידואלית של התהליך לכל ילד וילדה.

מה הם העקרונות המרכזיים בספרה של דפנה תייר 'היענות לצרכים'?

ספרה של דפנה תייר 'היענות לצרכים' מציג מספר עקרונות מרכזיים: 1) גישת 'הסמכות ההורית המיטיבה' – ההורים מובילים את תהליך הגמילה באופן סמכותי אך רגיש, 2) זיהוי ומענה לצרכים רגשיים של הילד במהלך התהליך, 3) תקשורת עקבית ובהירה סביב צרכים פיזיולוגיים, 4) בניית שגרה ומבנה תומכים, 5) התאמה אישית של התהליך לאופי הילד, 6) שימוש בחיזוקים חיוביים ולא בעונשים, 7) רציפות וסבלנות לאורך התהליך. הספר מציע מסגרת תיאורטית לצד כלים פרקטיים להורים המתמודדים עם אתגרי הגמילה.

סיפורי הצלחה והשפעה: כיצד דפנה תייר שינתה את חייהם של הורים וילדים

לאורך השנים, דפנה תייר ליוותה מאות משפחות בתהליכי גמילה מחיתולים, ורבים מהם מעידים על השינוי המשמעותי שחל בחייהם בעקבות יישום השיטה שלה. סיפורי ההצלחה מגוונים ומשקפים את היעילות של גישת "הסמכות ההורית המיטיבה" עבור מגוון רחב של ילדים ומשפחות.

משפחת כהן פנתה לדפנה תייר לאחר שנתיים של ניסיונות כושלים לגמול את בנם בן הארבע, שסירב בתוקף להשתמש בשירותים. לאחר יישום הגישה של דפנה, הכוללת הובלה הורית ברורה לצד רגישות לצורכי הילד, הוא נגמל לחלוטין תוך שבועיים. ההורים מספרים שלא רק שהילד השיג שליטה בסוגרים, אלא שחל שיפור משמעותי בביטחונו העצמי ובעצמאותו.

סיפור נוסף הוא של משפחת לוי, שהתמודדה עם קשיים ממושכים בגמילת בתם בת השנתיים וחצי. לאחר שהשתתפו בסדנה של דפנה תייר ויישמו את עקרונותיה, הם הצליחו לסיים את תהליך הגמילה תוך פחות מחודש. האם מספרת: "השינוי המשמעותי ביותר היה בגישה שלנו כהורים. ברגע שלקחנו אחריות והובלנו את התהליך בצורה ברורה אך אוהבת, ראינו שינוי מיידי בתגובות של בתנו".

כיצד מתמודדת דפנה תייר עם קשיים ורגרסיה בתהליך הגמילה?

דפנה תייר מתייחסת לקשיים ורגרסיה כחלק נורמטיבי מתהליך הגמילה. הגישה שלה כוללת: 1) זיהוי גורמי הקושי – שינויים במשפחה, מתחים, או אתגרים התפתחותיים, 2) שמירה על עקביות גם בתקופות מאתגרות, 3) התאמת רמת התמיכה והסיוע בהתאם לצרכי הילד, 4) הימנעות מביקורת או לחץ העלולים להחמיר את הרגרסיה, 5) חיזוק חיובי להצלחות גם קטנות, 6) שימוש בכלים ויזואליים כמו טבלאות ומדבקות לעידוד מוטיבציה, 7) במקרים של רגרסיה משמעותית – בחינת גורמים רגשיים עמוקים יותר ואף שיתוף אנשי מקצוע נוספים בהתאם לצורך.

מקרה ייחודי נוסף הוא של ילד בן שלוש עם קשיים רגשיים שנלוו לתהליך הגמילה. דפנה תייר פיתחה עבורו תוכנית התערבות מותאמת אישית שכללה התייחסות מקיפה להיבטים הרגשיים לצד אסטרטגיות גמילה מעשיות. תוך חודשיים, הילד לא רק נגמל בהצלחה, אלא גם הראה שיפור משמעותי בהיבטים רגשיים וחברתיים נוספים.

אחד המאפיינים הבולטים בסיפורי ההצלחה הוא השפעת הגישה של דפנה תייר על מערכת היחסים ההורית-ילדית בכללותה. הורים רבים מדווחים שיישום עקרונות "הסמכות ההורית המיטיבה" לא רק סייע בתהליך הגמילה, אלא גם שיפר את התקשורת, הפחית עימותים בתחומים אחרים, וחיזק את הקשר המשפחתי.

מהם ההבדלים בין שיטת הגמילה של דפנה תייר לשיטות מסורתיות?

שיטת הגמילה של דפנה תייר נבדלת משיטות מסורתיות במספר היבטים: 1) תחילת גמילה מוקדמת יותר (מגיל שנה וחצי) לעומת המתנה לסימני 'בשלות', 2) תפקיד הורי אקטיבי ומוביל לעומת גישות המעודדות הובלה עצמית של הילד, 3) שילוב מובנה בין תקיפות לרגישות באמצעות מודל 'הסמכות ההורית המיטיבה', 4) התמקדות בהיענות לצרכים רגשיים במקביל להקניית הרגלים פיזיולוגיים, 5) שימוש בתקשורת ברורה ועקבית ללא 'הליכה על קצות האצבעות', 6) גישה מבוססת-מחקר שמשלבת ידע מתחומי התפתחות וחינוך, 7) התייחסות לגמילה כחלק מתהליך חינוכי רחב יותר ולא רק כמיומנות טכנית.

דפנה תייר והשפעתה על שדה הטיפול בקשיי גמילה בישראל

השפעתה של דפנה תייר על שדה הטיפול בקשיי גמילה בישראל ניכרת במספר מישורים. ראשית, היא תרמה תרומה משמעותית לשינוי השיח המקצועי בנושא, מגישה פסיבית הממתינה ל"בשלות" הילד לגישה אקטיבית יותר המדגישה את תפקיד ההורים בהובלת התהליך.

דפנה תייר הכשירה מאות אנשי מקצוע – יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, אחיות טיפת חלב ומטפלים בגיל הרך – בגישתה הייחודית לטיפול בבעיות גמילה. באמצעות סדנאות, הרצאות וימי עיון, היא הפיצה את תפיסת עולמה המקצועית והשפיעה על אופן הטיפול בנושא בקרב קהילת אנשי המקצוע בישראל.

עבודתה של דפנה תייר זכתה להכרה בקרב מוסדות אקדמיים וקליניים בישראל. מחקריה צוטטו בעבודות אקדמיות ובפרסומים מקצועיים, והיא הוזמנה להרצות בכנסים מקצועיים ואקדמיים רבים. התיאוריה והפרקטיקה שפיתחה משולבות כיום בתוכניות הכשרה של אנשי מקצוע בתחום התפתחות הילד.

בנוסף, דפנה תייר פועלת לקידום המודעות לחשיבות הגמילה המוקדמת ולהשפעותיה החיוביות על התפתחות הילד באמצעות פעילות ציבורית ענפה. היא משתתפת בתוכניות תקשורת, כותבת מאמרים בעיתונות ובבלוגים, ומנהלת קהילות מקוונות המספקות מידע ותמיכה להורים.

הגישה של דפנה תייר זכתה להכרה גם בקרב קובעי מדיניות במערכת הבריאות והחינוך בישראל. עקרונות מהגישה שלה שולבו בהנחיות המקצועיות של שירותי בריאות הציבור ובתוכניות התערבות בגיל הרך. כך, השפעתה חורגת מהרמה הפרטנית ומחלחלת גם לרמת המדיניות והמערכת.

סיכום

דפנה תייר הינה דמות מפתח בתחום הגמילה מחיתולים והתפתחות הילד בישראל. גישתה החדשנית, המבוססת על עקרונות "הסמכות ההורית המיטיבה", מציעה פרדיגמה חדשה להתמודדות עם אתגרי הגמילה. במקום להמתין ל"בשלות" הילד, דפנה מציעה גישה פרואקטיבית שבה ההורים מובילים את התהליך בדרך סמכותית אך רגישה.

הרקע האקדמי המוצק של דפנה תייר, הכולל תואר שני בהצטיינות בחינוך והתפתחות הילד ומחקר ממוקד בתחום הגמילה, מספק בסיס תיאורטי איתן לעבודתה המעשית. ספרה "היענות לצרכים" מהווה אבן דרך בתחום ומציע להורים ואנשי מקצוע כלים מעשיים ליישום גישתה הייחודית.

סיפורי ההצלחה הרבים מעידים על היעילות של שיטת העבודה של דפנה תייר, המסייעת לילדים להשיג שליטה בסוגרים בגיל צעיר יחסית ובאופן יעיל ותומך. השפעתה של דפנה חורגת מעבר לתחום הגמילה הספציפי ומשפיעה על התפתחות הילד והדינמיקה המשפחתית בכללותה.

בשנים האחרונות, דפנה תייר הפכה לשם דבר בתחומה, והשפעתה ניכרת בשינוי השיח המקצועי והציבורי בנושא גמילה מחיתולים בישראל. באמצעות פעילותה המקצועית המגוונת – הדרכות פרטניות, סדנאות, הרצאות וכתיבה – היא מסייעת למאות משפחות מדי שנה להתמודד עם אתגרי הגמילה בדרך חיובית ויעילה.

אם אתם הורים המתמודדים עם אתגרי גמילה, או אנשי מקצוע המבקשים להעמיק את הידע בתחום, הגישה של דפנה תייר מציעה מסגרת מקיפה ומבוססת-מחקר שעשויה לסייע רבות. ניתן למצוא מידע נוסף על עבודתה, קורסים וייעוץ פרטני באתר רונן הלל, המספק מידע מקצועי להורים בנושאי התפתחות וחינוך ילדים.

מהי הגישה הייחודית של דפנה תייר לגמילה מחיתולים?

הגישה הייחודית של דפנה תייר לגמילה מחיתולים מבוססת על 'הסמכות ההורית המיטיבה'. גישה זו מציעה גמילה מוקדמת (מגיל שנה וחצי) כאשר ההורים מובילים את התהליך בתקיפות אך בסבלנות, ללא המתנה ל'בשלות' הילד. הגישה משלבת עקרונות חינוכיים והתפתחותיים שפותחו על בסיס מחקר אקדמי ושנים של ניסיון מעשי, ומתמקדת בהיענות לצרכים הרגשיים של הילד תוך כדי הובלת תהליך הגמילה באופן יעיל ומותאם. דפנה מאמינה שהובלה הורית נכונה, המשלבת סמכותיות ורגישות, היא המפתח להצלחת תהליך הגמילה ולפיתוח תחושת מסוגלות ועצמאות אצל הילד.

באיזה גיל מומלץ להתחיל בגמילה מחיתולים לפי דפנה תייר?

לפי דפנה תייר, ניתן להתחיל בתהליך הגמילה מחיתולים כבר מגיל שנה וחצי, בניגוד לגישות מסורתיות המציעות להמתין לסימני 'בשלות' בגילאי שנתיים עד שלוש. מחקריה מראים כי ילדים צעירים יותר מגיבים היטב לתהליכי למידה מובנים, והגמילה המוקדמת מאפשרת לפתח עצמאות ומיומנויות שליטה מוקדם יותר. עם זאת, דפנה מדגישה כי הגיל המדויק תלוי גם בגורמים אישיים, ומציעה התאמה אינדיבידואלית של התהליך לכל ילד וילדה. היא מסבירה שבגיל זה מתפתחים קשרים נוירולוגיים המאפשרים למידה של מיומנויות חדשות, וחלון הזדמנויות זה מאפשר הטמעה יעילה של הרגלי שליטה בסוגרים.

מה הם העקרונות המרכזיים בספרה של דפנה תייר 'היענות לצרכים'?

ספרה של דפנה תייר 'היענות לצרכים' מציג מספר עקרונות מרכזיים: 1) גישת 'הסמכות ההורית המיטיבה' – ההורים מובילים את תהליך הגמילה באופן סמכותי אך רגיש, 2) זיהוי ומענה לצרכים רגשיים של הילד במהלך התהליך, 3) תקשורת עקבית ובהירה סביב צרכים פיזיולוגיים, 4) בניית שגרה ומבנה תומכים, 5) התאמה אישית של התהליך לאופי הילד, 6) שימוש בחיזוקים חיוביים ולא בעונשים, 7) רציפות וסבלנות לאורך התהליך. הספר מציע מסגרת תיאורטית לצד כלים פרקטיים להורים המתמודדים עם אתגרי הגמילה, ומדגים את העקרונות באמצעות סיפורי מקרה והמלצות ספציפיות. דפנה מדגישה שהמטרה אינה רק להשיג גמילה טכנית, אלא לפתח את עצמאות הילד ואת תחושת המסוגלות שלו.

כיצד מתמודדת דפנה תייר עם קשיים ורגרסיה בתהליך הגמילה?

דפנה תייר מתייחסת לקשיים ורגרסיה כחלק נורמטיבי מתהליך הגמילה. הגישה שלה כוללת: 1) זיהוי גורמי הקושי – שינויים במשפחה, מתחים, או אתגרים התפתחותיים, 2) שמירה על עקביות גם בתקופות מאתגרות, 3) התאמת רמת התמיכה והסיוע בהתאם לצרכי הילד, 4) הימנעות מביקורת או לחץ העלולים להחמיר את הרגרסיה, 5) חיזוק חיובי להצלחות גם קטנות, 6) שימוש בכלים ויזואליים כמו טבלאות ומדבקות לעידוד מוטיבציה, 7) במקרים של רגרסיה משמעותית – בחינת גורמים רגשיים עמוקים יותר ואף שיתוף אנשי מקצוע נוספים בהתאם לצורך. דפנה מדגישה שיש להבחין בין קשיים זמניים, שהם חלק מתהליך הלמידה, לבין קשיים עמוקים יותר המצריכים התערבות נרחבת יותר.

מהם ההבדלים בין שיטת הגמילה של דפנה תייר לשיטות מסורתיות?

שיטת הגמילה של דפנה תייר נבדלת משיטות מסורתיות במספר היבטים: 1) תחילת גמילה מוקדמת יותר (מגיל שנה וחצי) לעומת המתנה לסימני 'בשלות', 2) תפקיד הורי אקטיבי ומוביל לעומת גישות המעודדות הובלה עצמית של הילד, 3) שילוב מובנה בין תקיפות לרגישות באמצעות מודל 'הסמכות ההורית המיטיבה', 4) התמקדות בהיענות לצרכים רגשיים במקביל להקניית הרגלים פיזיולוגיים, 5) שימוש בתקשורת ברורה ועקבית ללא 'הליכה על קצות האצבעות', 6) גישה מבוססת-מחקר שמשלבת ידע מתחומי התפתחות וחינוך, 7) התייחסות לגמילה כחלק מתהליך חינוכי רחב יותר ולא רק כמיומנות טכנית. שיטתה מציעה מסגרת מובנית וברורה אך גמישה מספיק כדי להתאים לצרכים ייחודיים של כל ילד ומשפחה.

צרו קשר

קבלו הצעה

זקוקים למשרד יחסי ציבור? צריכים חברות פרסום? מחפשים סוכנות לפרסום בדיגיטל? מעוניינים לבנות אתר חדש/לעשות קידום בגוגל או שאתה ממש עסק שלכם – קבלו את כל השירותים הללו בקליק אחד!

משרד רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור מפעיל שירותים 360 מעלות כדי לענות על כך צורך וכל דרישה שלכם.

אנו מתחייבים לשירות מעולה, תוצאות, ומקצוענות. מוזמנים לנסות אותנו ולגלות חברה הגונה וישרה שהמטרה שלה היא בראש ובראשונה לתת שירות ולעזור לכם ורק אח”כ להתפרנס ולקבל שכר הוגן.

אנו עובדים עם הטובים ביותר ומכירים את כל התעשייה ולכן

אצלנו תקבלו את יחסי הציבור הטובים ביותר בהתאמה לדרישות שלכם וליכולות שלכם. אין דבר שאנו לא יכולים לתת לכם ואין אצלנו התפשרות על תוצאות.

אנו נחבר אתכם, על בסיס הניסיון שלנו, ההיכרות והיכולות עם משרדי הפרסום הטובים ביותר, חברות הקידום הטובות ביותר והספקים הנבחרים הקיימים שוק.

השאירו פרטים באתר ונדאג לחזור אליכם בזמן הקצר ביותר עם הצעה מפתיעה!

אנו מתמחים ביחסי ציבור, שירותי פרסום, שיווק, קידום אתרים, בניית אתרים ובמתן שירות בהתאמה אישית.

אצלנו תקבלו שירות ומקצוענות ברמות הגבוהות ביותר!!!

דילוג לתוכן